Gummy Smile

«Gummy Smile» er benevningen på et smil der du viser mer tannkjøtt enn ønsket. Årsaken til gummy smile kan være flere, for mye tyggegummi, korte tenner, overaktiv leppemuskulatur og kort overleppe. Noen ganger kan årsaken også være en kombinasjon av disse. Derfor er også vært tilfelle av gummy smile ulikt. Er du ikke fornøyd med smilet ditt på grunn av «gummy smile» så er det noe vi hos Osloklinikken kan hjelpe deg med.
Om behandlingen

Det er forskjellige fremgangsmetoder for å bli kvitt gummy smile, avhengig av hva som forårsaker problemet. Hvis problemet er en overaktiv leppe, kan løsningen være å behandle med BTX som har en muskelavslappende effekt, og dermed løser problemet.

Etter at vi har tatt bilder og du har signert en helseerklæring og en behandlingsavtale, kan behandlingen starte. To injeksjoner vil bli gjort nær nesevingen, som vil slappe av musklene som trekker på overleppen.

Hver BTX-behandling varer i omtrent 4-5 måneder. Alle pasienter er forskjellige, men for at resultatet skal vare så lenge som mulig, anbefaler vi påfylling etter ca. 4-5 måneder.

Du får alltid en konsultasjon før en behandling med en av våre høyt sertifiserte injeksjonssykepleiere. Disse gir deg en individuell personlig anbefaling og sørger for at du får akkurat den behandlingen du ønsker.

Bedøvelse: Ikke obligatorisk
Varighet: 5 min.
Smerte (0-10): 5
Resultatets varighet: 3-6 mnd.

Pris
Før og etter behandlingen

Før behandlingen

Før vi kan starte BTX-behandlingen, desinfiseres området rundt injeksjonsstedene.

Etter behandlingen

Vi anbefaler og ikke utføre noen former for trening, inklusive yoga, samme dag som du har gjennomgått din BTX-behandling. Man bør også vente 3 timer med å legge seg for å sove.

Restitusjonstid

Du kan oppleve overfølsomhet i det behandlede området en tid etter behandlingen. I sjeldne tilfeller kan det dannes et lite blåmerke, men dette kan kamufleres kosmetisk umiddelbart etter inngrepet.

Hva er BTX?

Botulinumtoksin er en injeksjonsbehandling som blokkerer nervesignalet som får en muskel til å trekke seg sammen. Resultatet er at linjer og rynker som oppstår når man for eksempel myser mot solen eller rynker pannen, mykner og blir mindre synlige.

BTX(bedre kjent som Botox) er en forkortelse for botulinumtoksin type A og er en av verdens vanligste medisinske estetiske behandlinger. Vanlige merker som brukes i Skandinavia er: Azzalure, Dysport og Botox®. Hos Osloklinikken er det Dysport som er det foretrukne merket for våre BTX-behandlinger.